fredag 5 juni 2009

Ledig dag

En blåsig äckeldag som idag insåg jag hur mycket jag behövde vilan. Det enda jag gjort idag är läst, sovit, läst och sovit. Jag läte faktiskt ut en bok på över femhundra sidor idag. Dessutom hann jag med att springa till Rimi och köpa en flaska Bonaqua och en Ben&Jerry's. Mår lite illa idag och känner en liten feberspridning i kroppen så det var kanske just det jag behövde.

Igår gick jag 18 hål i regn och blåsväder med min käre far. Det var spännande och gick inte så bra, men vad gör nu det? Kul var det!

Morgondagen väntar med jobb, lön och mer läsning. Jag hoppas att jag lyckas svänga min dygnsrytm lite till och att jag mår bättre än idag. Pengarna har jag ingen aning om vad jag ska sätta på. Ska nog bara ta ut lite pengar och se till att betala av skulderna. Sen finns det nog plötsligt inte så mycket kvar av min första tvåveckors lön vid närmare eftertanke. Men jag är nöjd med tusenlappen jag tjänade in under den perioden. Det tar mig en bra bit inför avbetalningen av min dator.

Nu ska jag försöka sova. Eller kanske börja på en tredje bok...

Inga kommentarer: