tisdag 23 juni 2009

Borde jag säga Deja Vú?


















Kristian i Juli 2008, skadat högerben. Sara, Juni 2009, skadat högerben.
Dock var Kristians fall lite allvarligare. Det var så här vi lärde känna varandra lite djupare. Jag stannade hos honom på natten vid sjukhuset, han hade glädjetårar när jag överraskade honom med att byta plats med sin snarkande gubbgranne. Detta var en vecka efter vi blivit tillsammans..

När detta hände Kristian var hans föräldrar bara en och en halv timme från Jakobstad. Det var på sjuhuset i Jakobstad de första gången träffade mina föräldrar. I mitt fall hade mamma och pappa kommit till Vierumäki för att hålla upp kontakten familjerna emellan. De hade kört en och en halv timme mot Jeppis innan de blev tvungna att vända om och åka till sjukhuset.

Så för mig är sjukhuset inte en så tokig plats.

Inga kommentarer: