måndag 11 maj 2009

Första riktiga jobbdagen

Idag steg jag för första gången på länge upp klockan halv 7. Det var uppiggande. Rättare sagt så låg jag och mös en stund med min varmblodiga K en stund men efter ett tag var det nog ändå dags att stiga upp. Anledning:
Jag var min första riktiga dag på jobbet! Jag njöt! Var där i nio timmar, timmarna bara flög och sedan cyklade jag hem från golfbanan, kassan flyter bättre och bättre hela tiden och nu ska jag bara pressa fram min finska som jag vet finns där. Vi söker förresten en glad tjej över 18 som inte har något emot att skippa Jaromatcherna och som är tvåspråkig (för att kompensera mina ruttna finskakunskaper). Så säg till mig om ni kanske skulle kunna tänka er att komma dit. Vi får se vad jag kan göra..

Ikväll ska jag läsa på mitt hygienkompetensprov. Anmäla mig till Jaros fanbuss, så jag slipper på matchen efter jobbet på Onsdag. Och sen blir det promenad till Makuuni.
I morgon börjar jag däremot klockan 12 och Chocolate Chip cookies står för morgondagens bakning. Mums! Kom och köp och njut av glass eller kaffe. Det är helt underbart!

Inga kommentarer: