onsdag 27 maj 2009

Konsten att kapitulera

Jag sitter och gottar mig med alla möjliga drycker. Idag har det blivit mangoté, grönt te på burk och nu senast tazzakakao med lite kaffelikör. Det är gott. Det är Onsdagslyx när den är som bäst. När man får sitta med ManU-Barcelona matchen på ljudlös och samtidigt läsa en bra bok. Just nu läser jag Om jag kunde drömma. Som är den första boken ur en serie av fyra av Stephenie Meyer. För er som inte fick någon lampa tänd kan jag upplysa om att Twiligt-filmerna är filmatiseringar av dessa böcker. Då syftar jag ju förstås just nu bara på den första filmen, men tydligen kommer tvåan redan nu i höst, dess namn är Full Moon, om jag inte minns fel.

Sedan, någon gång inatt borde jag ta mig an filosofiuppgifterna. Eller så sover jag i morgon för att sedan göra det när jag vaknar. Men så vill jag förstås hinna med gym innan jobbet börjar. Det var ungefär hundra år sedan jag var på gym och det syns. Huoh!

Btw, någon dag sedan var det en kvinna som kom och köpte av mig och såg på mig med ett brett leende: "Jasså du e gravid! Va roligt för dig!".
Återigen log jag bara styvt tillbaka. Det här är den andra personen på två och en halv vecka...
Är detta normalt? Vet de något som jag inte vet?
Nej, få inte förvrängda tankar nu, det finns inget där. Drömde dock inatt att jag steg upp ur sängen med en gravid mage. Ojojoj.

Som sagt, gym i morgon, och där med basta!

Honka vann Jaro med 5-1 idag. Synd. Men enligt Kristian hade de nog varit mycket bättre än Jaro... I morgon får jag hem min älskling och vi ska fira en försenad tiomånadersdag (i måndags) med Slumdog Millionaire som jag tidigare kanske sagt.
Peppi och jag får sova ensamma inatt.



Inga kommentarer: