lördag 16 maj 2009

Släng inte fisk på vägen!

Idag har jag jobbat i 11 timmar. ELVA timmar, men vet ni, i morgon jobbar jag 15.. Sådär är det när tävling är på gång. Sen på Måndag, jobb, Tisdag, jobb, Onsdag, jobb och sen på kvällen tar jag flyget till Sverige.

Så, efter min 11 timmars långa arbetsdag så tänkte jag bara, tja, varför inte gå hem samtidigt? Så det gjorde jag, trots att Emil rådde mig att inte göra det och erbjöd sig ett par gånger att köra hem mig.
Nu, efter en och en halvtimmes promenad så har jag inga ben kvar. Sitter i Kristians mjukbyxor och hans mumsdoftande t-skjorta och läser The Dirt, (Mötley Crüe biografi), så HIMLA rå, så HIMLA bra. Jag sitter och inväntar Eurovision, Kristian är i Lahti och ska spela match i morgon, och jag som planerat hela Eurovision kvällen, nu får jag "fira" den ensam. Nåja, rätt skönt ändå, chipspåsen är min, fjärrkontrollen är min och Peppi är hos ma och pa så inget kattjamande heller. Har dock fruktansvärd huvudvärk så det blir nog örtte nu på studs.


Och förresten, sjuka människor, ni som tycker det är kul att slänga (levande) fisk på vägen sådär bara. På vägen hem från Pirilö låg nämligen en illa tilltygad brax MITT på vägen. Jag skulle ta ett kort och gick lite närmare och mitt skrik måste ha nått några fågelbon när den plötsligt spratt till, dödsryckningar. Fy fasen. Don't do that again, elaka människor! Nästa gång sätter jag upp en skylt:

SLÄNG INTE FISK PÅ VÄGEN
(SPECIELLT INTE LEVANDE FISK)

Inga kommentarer: