tisdag 27 oktober 2009

Datorstriden

Kristian och jag har delade meningar om hur min dator ska förbrukas. 
Eftersom vi endast har ett internetmodem, inget trådlöst alltså (tänk på strålningen, daaah), så har vi sedan jag fick min nya MacBook utsett den till vår bruksdator. 
På kvällarna och morgnarna uppstår dock en liten strid:
Kristian kan inte för sitt liv förstå hur jag måste sitta och tvångsläsa alla mina favoritbloggar för att sedan mata fiskarna, (märk, ej äkta firrar, virtuella facebookversioner, mycket billigare), innan min dag kör igång. Och jag kan inte FATTA hur han är TVUNGEN att läsa alla nyheter på amppari.fi och sedan kolla varenda sjuttons sida med sportresultat. Så varje morgon och kväll sitter den datorlöse personen och släpper ur sig höga, uppgivna, tillgjorda suckar för att stressa den andre personen i fråga så mycket som möjligt. Jag har blivit en mästare på detta. 
Dock har Kristian fått förmågan att stiga upp tidigare än mig för att lyckas nappa datorn före mig varenda morgon.

Trots att jag stör mig något fruktansvärt på denna dagliga ritual. 
Så kan jag inte annat än medge att jag kommer sakna detta, mycket.
Nästa vecka kommer jag inte ha en enda själ att slåss om datorn med,

och dessutom kommer anslutningen vara trådlös.

Inga kommentarer: