söndag 4 oktober 2009

Vilken lycka!... eller sorg?

Matchen mot FC Haka vanns av Jaro med 1-0. Go Koivisto!
För mig och kusin var matchen en ständig kamp mellan att vara spända inför matchresultatet och att kontrollera att alla lemmar och leder fortfarande var på sina platser. Trodde jag förlorat fötterna där ett tag. 2 GRADER "VARMT" UTE och fotbollsfjantarna springer omkring i kortkort! Jag som invigde vinterjackan, för andra gången dock, i år klarade av att hålla överkroppen något varm men när jag sedan skulle gå ner för att hälsa på pojkvännen efter matchen hade mina ben plötsligt börjat kännas lite gummiaktiga, ni vet, gummi klarar inte kyla så värst bra, det går av. Jag var livrädd.

Nu är jag hursomhelst hemma och mina fötter börjar visst uppenbara sig där nere igen. Är definitivt en smula vemodig och sorgsen, det här var förmodligen sista matchen jag såg Kristian spela i Jaros dräkt och ännu ett smärtsamt bevis på att ingen av oss riktigt vet hur framtiden kommer se ut...

En liten humörshöjare var iallafall flygbladen som delades ut på matchen, Niklas Storbacka ringde mig strax före matchen och frågade om det var OK att mitt namn syntes på flygbladen. Självklart var det ju det men man blev ändå positivt överraskad över att se sitt namn där tillsammans med så betydelsefulla namn. Där ser man hur det lönar sig att visa framfötterna!

Passa på att komma ni också, maten lär vara underbar!


.. och inte vill ni ju missa detta heller?

En frusen jag...

Inga kommentarer: