lördag 17 oktober 2009

Längtan

Sitter återigen hemma i min tomma lägenhet och liksom bara tittar in i väggen.
Inte stirrar, tittar. Då och då tittar jag ut genom fönstret också men blir ännu bara ännu mer deprimerad då. 
Idag satte jag till min äldsta vän Emma i min blogglista. Så skönt nu när man hittat dit så man kan drömma sig bort någonstans, typ, över Östersjön. 
Jag saknar henne. 
Saknar att ha en vän. 
Saknar att ha någon man kunde anförtro sina jobbiga tankar åt, 
någon att luta sig tillbaka på när allt är skitskitskit, som nu. 
Jag behöver någon som säger: "Nä, nu kommer jag dit och så pratar vi om det här."
ÄH. Jag blir så himla sentimental när jag är ensam.

Nu ska jag lämna tillbaka min hyrda film. Kanske hyra en ny film som jag sett en miljon gånger som jag tycker är bra, bara för att jag inte ska bli besviken. Har försökt ringa och skriva till några människor idag. De gillar inte att svara mig. De har annat att göra.

I kylen står alkoholen som borde ha druckits redan förra veckan.
Tror jag skjuter upp det ännu en vecka.

Inga kommentarer: