måndag 26 oktober 2009

Överlycka

Det borde faktiskt finnas ett ord som heter överlycka, lycka finns ju redan. Så nu är jag överlycklig. Varför, jo, för att jag först var djupt nedstämd i några minuter efter att jag läst ut Den Äldste som är den andra boken i Arvtagaren-serien. Det är alltså Eragon böckerna jag pratar om. Jag trodde nämligen att jag skulle bli tvungen att vänta flera år innan den sista boken Brisingr skulle släppas. Men sen fick jag ju snilleblixten att kolla när boken utgavs och det visade sig visst vara redan 2005, så hur stor var inte då min glädje när jag ser att den sista boken kom ut i November i fjol. Jag hastade ju förstås till biblioteket och DÄR VAR DEN JU I HYLLAN. Så nu, överlycka.

Nu kommer jag alltså öppna pärmarna och återigen sugas ner i Paolinis fantastiska fantasy-värld. Jag älskar fantasy och kära nån, killen var ju för sjutton femton då han började på sin första bok, nu torde han vara 25 och är finally färdigt med sitt verk. Jag kan skratta mig lycklig åt att jag slapp plågan att vänta och i stället fann dessa böcker när alla redan kommit ut. Kommer däremot efter att jag läst färdigt denna vara mycket nere i några veckor då jag vid det laget förlorat en härlig bok och en härlig Kristian.





Ja, just det. Vi flyttar ut på Lördag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tänkte att du kanske ville veta att det är fyra böcker i serien om eragon. den fjärde har int komi ut nå ännu...

Saray sa...

Seriöst?! Neeeeej! Jag måste läsa jäkligt långsamt nu då! Shit!

Anonym sa...

Jag tror att det var så att författaren tänkte först skriva tre böcker, men när han sku börja på den tredje märkte han att den sku bli alldeles för lång så då dela han upp den. sist ja kolla så hade de ännu inte bestämt när den fjärde skulle komma ut.

Saray sa...

Jo, jag såg en filmsnutt om det igår jag också. Hmm.. Vi får helt enkelt utstå väntans lidande en stund då.