söndag 25 oktober 2009

Jarogalan

Gårdagen gick över förväntingar, oj så roligt vi hade det hela kvällen och upplägget var perfekt och vältajmat. Man hann inte bli uttråkad så många gånger eller sitta och vänta mycket som det brukar vara på galor och stora fester och bröllop osv. Programmet flöt på fint trots att det blev en hel del spring upp och ner från scenen inklusive klädbyten och glädjetjut när pojkarna fick sina priser.

Vi bjöds på mumsig oxfilé, med chevré och pinjenötter som topping (är inte säker på nötterna dock), till det var det ugnsbakade grönsaker och god sås med någon gräddig potatisröra.

... äve mindre goda drinkar serverades men Kolli pekade på mig och uppmanade servitören när han kom med sin Koskenkorvaflaska att "Don't take no for an answer", så en liten shot slank väl ner också förrän det var dags för mitt första solouppträdande, men det lugnade nerverna och klarnade halsen mycket fint. Den goda kritiken jag fick efteråt tackar jag därför denna äckliga vätska för.

Petsku fick två pris.. wohoo!

.. även min älskling fick stiga upp två gånger, första gången fick han pris för "av publiken framröstat bästa spelare"(!), och sen fick han motta kvällens sista pris, nämligen Årets Spelare.
Gissa om jag satt och spände mig hela kvällen, visste nämligen alla vinnare från förr då jag fått mejl om programpunkterna, så det var minsann svårt att hålla sig. Men det var ändå minst lika kul när Kristian steg upp och fick sina pris. Jag jublade.

Sen var det dags för oss, Jaro Allstars att sjunga några trudeluttar, första rundan sjöng vi "Your simply the best" och "Does your mother know", och andra varvet sjöng vi "Det gör Ont" (haha), "Money money money" och "You Shook me all night long" fick agera extranummer, allt detta i mycket snygga stämmor och med ett proffsigt band bakom oss.

Efter allt tumult, vi började mingla och var glada över en lyckad kväll och fin respons.

Lea stylade Jani vid ett tillfälle, vi hittade verkligen "hans nya stil", Klockrent!

.. och så drack vi lite mera alkoholbaserade enheter, Emet demonstrerar så fint här hur äckligt Janis "Vitryss" smakade, ni vet den som har kaffelikör och mjölk, i Janis drink var det i stället, Salmiaklikör och mjölk, INTE GOTT.

Inga kommentarer: