lördag 10 oktober 2009

Skygg, skyggare, Sara

För några år sedan slutade jag vara typen som trängde sig in i redan skapade grupper. 
Jag ville inte göra intrång på deras revir. Vet inte om det beslutet var bra eller dåligt. 
Men här är jag, en Lördagskväll. Kylen fylld med alkoholhaltiga drycker "bara för att". 
I stället äter jag vindruvor och läser ännu en skvallerblaska, eller ännu en bok och tittar på ännu ett teveprogram. Det är pinsamt att inte vara omgiven av vänner, det är pinsamt att inte ha en enda som ringer en och frågar "Hej, vad ska vi hitta på ikväll?". 
Kanske är jag frånstötande, vad vet jag?

Nu vilar frågan ovanför mitt huvud. Ska jag baka muffins idag, eller vänta ännu två dagar, så jag har någon att bjuda dem på. Ska jag gå och lägga mig trots mina 13 timmar av sömn, eller ska jag återgå till min bok, eller städa ytterligare? 


Stora frågor av en otroligt liten människa.

Pang.


Inga kommentarer: