onsdag 21 oktober 2009

Goder morgon

Godmorgon!
Det blev inte så mycket skrivande för mig igår så jag börjar tidigt idag i stället, 
anledningen till uteblivna inlägg stavas Kristian, Pizza och Film.
Min älskling kom hem med en så underbar whiskyröst att jag höll på att smälta.
Hade köpt mat som jag skulle laga men ett av de första orden han sa var "pizza",
så vi gick till Kotipizza och köpte hem en massiv familjepizza som vi slukade så när på några små kanter.

När vi sedan hyrt film (utan godis), och han hade vår nyabakade pizza mellan händerna sade han lite småförläget att "i morgon börjar vi äta hälsosamt och billigt", och plötsligt hade vi gjort ett litet deal och en liten test om hur mycket vi kunde spara på en månad. (Några extra kilon får ju falla bort på vägen också.)

Resten av kvällen låg älsklingen däremot slapp som en död fisk i stora soffan och tyckte synd om sig själv, och jag tyckte synd om honom för jag tycker så mycket om att ta hand om honom, så vi intalade oss själva att det var feber han hade och inte en fet baksmälla så jag kunde pyssla om honom utan att känna att det var fel.


Oj, och anledningen till att jag är uppe så tidigt är att jag ska träffa Heidi som ska öva låtar med mig i två timmar inför Jarogalan, det blir en rolig dag idag!


Inga kommentarer: