måndag 30 augusti 2010

The bubble

Först var jag påväg till Tammefors, så gick den planen i stöpet. Sen skulle jag till Vasa, men så konstaterade jag att det varken är roligt eller särskilt billigt utan en reskompis som vill hålla en sällskap samt hjälpa till med bensinkostnader. Så om ingen ringer mig och säger att de vill följa med mig till sydligare orter så tänker jag göra enligt följande:

Städa min lägenhet. Meaning, köpa pysselmaterial från Tiimari att sitta och leka med samtidigt som jag viker teven framför otaliga teveserier och filmer. Köpa grönsaker och frukt och knapra på dem dagen ut. Helt enkelt låser jag in mig i bubblan. Lika bra det. Det är ju billigare. Ikväll kan jag ju alltid se matchen på teve... Men det är surt då ens lediga dag går så i stöpet när man verkligen ville göra något vettigt av sin dag. Nå, städa är väl vettigt, I guess.

Inga kommentarer: