måndag 2 augusti 2010

Hallucination

Natten var otrevlig och migränfylld. Jag växlade mellan toalett och säng och fick inte en blund före halv fem nånting. Har hallucinerat amerikanare och pratat med dem också, kände mig skyldig för att jag ville krypa under täcker och sova när de stod vid pianot och ville ta med mig på en kopp kaffe till O'Leary's. Jag var fem före att ge mig av då jag kastade en blick på klockan och konstaterade det oroväckande klockslaget 04:44. Fick då snällt förklara för killarna att de fick vänta tills morgondagen, "I'll find you on Facebook", sa jag.

Det värsta är att detta händer på nätterna fast jag inte har migrän.

3 kommentarer:

a sa...

friskt?

Saray sa...

Jag har ingen aning, detta händer ungefär varje natt, men mina "besökare" varierar mellan kunder och folk jag aldrig träffat.. Vad borde jag göra?

Sussu sa...

det finns ju nåt som heter hypnopompa och hypnagoga hallucinationer som förekommer just innan man somnar eller strax efter att man vaknar, man drömmer liksom fast man är vaken. Det kanske är det som spökar?