torsdag 26 augusti 2010

Dagens projekt (och lite morgonflum på sidan om)

Min feberstartade dag räddades av en vän som kom och hälsade på mig när jag satt och drack en latte på cafét mittemot. Det är konstigt vad så lite kan göra, var nästan nära att börja gråta. 

Jag konstaterade än en gång idag hur otroligt korta somrar vi har. För en månad sedan, nästan exakt, låg jag på bryggan vid villan och tittade ut över vattnet och njöt av hur solen gassade på ryggen. Den värmen får jag vänta på i ett år nu. Kände redan smaken av jul när jag tagit min sedvanliga latte med tillhörande chokladbit. Julen har jag inget emot, det är bara de där, nästan evighetslånga dagarna i Oktober och November då allt bara är grått, mörkt, kallt och slaskigt. 

Finländaren borde egentligen ordineras gratisbiljetter till södern som recept mot vinterdepressionen. Jag är rädd att jag kan bli ett offer i år om jag inte passar mig och tar mig i kragen och gör något vettigt av mitt liv. Enligt normerna gör jag inget åt mitt liv, men enligt mig har jag åstadkommit en hel del trots min ringa ålder.


Äh, detta blir bara feberflummer och morgonyror. Nu ska jag till Vasa och köpa en matta och snickra ihop IKEAmöbler.

Inga kommentarer: