måndag 30 augusti 2010

I'm not depressed, I'm just really down..

En dag fylld av jobbiga tankar och en gnutta ångest över dessa har passerat. Jag hoppas verkligen på en bättre dag i morgon. Nog är soffan skön alltid, men den kan ju inte bli min nya bostad då jag i övrigt har ett så vackert ställe att bo på. I morgon ska här städas, men först blir det gymmet klockan 10, efter det ska jag via VR och skatteverket. 
Vet någon vad ett frilansskattekort är?

För övrigt är jag tragiskt deppig, men jag är himla glad att jag har en så fin jobbarkompis som Miia som erbjuder sig att jobba fyra dagar i streck så jag får åka bort lite... Tack Miia!

1 kommentar:

Miia sa...

Freelance verokortti on tarkotettu enemmän esimerkiks journalisteille jos ne kirjottaa moneen eri lehteen ja saa monesta eri paikasta palkkaa. Ihmisillä jotka käyttää freelanceverokorttia harvoin on työsopimusta ollenkaan. Se on enemmän niinkun keikkatyöhön tarkotettu verokortti. :)

Pidä Sara kiva reissu! <3