onsdag 18 augusti 2010

Not the best of days

Igår tog jag sovmorgon. Jag vaknade klockan 9 men bestämde mig för att snooza, det var dumt, vaknade klockan 11.30. Har inte sovit så länge på flera månader tror jag. Hursomhelst, smakar det så kostar det, en parkeringsbot på 30€ satt och väntade på mig mellan vindrutetorkarna. Saftigt.

Väl på jobbet konstaterar jag att jag glömt plattången i väggen och med en värme på 250 grader kan man aldrig vara riktigt säker på exakt hur mycket som finns kvar av huset när man väl kommit hem efter cirka nio timmar. Sagt och gjort, jag fick köra iväg hem igen och dra ut den ur väggen.

På min dörr hade man satt upp två namn, inget av dessa var dock mitt eget efternamn, träffade disponenten nere i trapphuset som stor och fifflade med bokstäverna nere vid ingången och berättade vänligt åt honom vad jag precis märkt. "Sakeli tå ja allti ska rör till e!", får jag som svar. Men hjälpsam som han var och förståelig som jag var så fixade han snabbt mitt efternamn på dörren.

På vägen tillbaka till jobbet hör jag hur motorn börjar puttra, bensinen! Shit shit shit! Tur i oturen hade jag som precis då körde förbi en bensinmack med självservice strax utanför stan, det var på håret minsann.

Det var dagens största missöden, sen det att jag spillde en hel skål smält smör på mina fina nya, vita skor är ju en liten bisak, och faktumet att jag tappade två glas i golvet då jag inte tappat hittills ett enda i sommar.

Men det fanns ju ljuspunkter också. När jag trött släpat mig hem fick jag efter många om och men från min sida besök av en vän som bestämde sig för att hålla mig sällskap tills jag varvat ner tillräckligt för att kunna sova. Vattenmelon hade jag i kylen också och även om den inte var världens godaste så var det trots allt vattenmelon.

Over and out

Inga kommentarer: