torsdag 24 februari 2011

Cafédagis

Kom precis från fotografering i Gamla Hamn och från jobbet före det. och nu sitter jag sitter på Café Fredrika och förundras. Jag skojar inte då jag säger att här sitter unga tonåringar som allvarligt klättrar på stolarna, jagar varandra mellan borden, bryter arm och ligger och hånglar i sofforna. Det är nästan lite absurt att sitta här och dricka kakao och äta smörgås när man nästan sätter smörgåsen i halsen när de kacklar så att limsan sprutar ut genom närborrarna.
Yikes.

Försöker göra en spellista till Seven Roses affären som öppnar i Vasa snart.
Men huvudet står still. Jag hade en fantastisk idé som nu runnit ut i sanden på grund av brist på inspiration. Snart kommer Sabina hit och eventuellt kanske hon kan ge mig lite klarhet i saken.
Har någon bra tips på musik i stil med Jamie Cullum, Lilly Allen, rivigare pop/jazz med sköna bastoner, Paolo Nutini och så vidare. Eller bara annan musik som ni tycker skulle passa i en klädbutik med Blossom-stil. Skulle vara toppen om ni gav tips!

Nu är det en och en halvtimme tills allvaret börjar på teve, åtminstone enligt tonåringarna här bredvid som helt tycks ignorera faktumet att ja, jag har öron och hör visst när de säger mitt namn i Idolsammanhang.

Inga kommentarer: