måndag 14 februari 2011

Och oturen fortsätter

Dagen gick inte precis som planerat. När jobbet var slut, gick jag, kall om rumpan iväg mot bilen några hundra meter bort från Chydeniacentret. Pappa hade rekommenderat att jag skulle starta bilen och låta den gå varm innan jag körde med den. Så samtidigt som jag pratade i telefon startade jag bilen, lekte med tanken på att sätta mig på det iskalla sätet, för att sedan stänga bildörren och hoppa på utsidan för att hålla mig varm i stället. Det var där och då det stora misstaget skedde. Jag hade nämligen på vägen ut råkat trycka ner knappen som låser dörrarna. Vilket jag också lyckades göra. Kvällen slutade med att pappa kom från Jakobstad med jeepens extranycklar för att sedan köra hem igen. Jag sabbade verkligen hans kväll till max, och min egen också för den delen. Hoppas morgondagen blir bättre...



I morgon bär det av mot Vasa, på onsdag blir det lite musicerande. I morgon ska jag göra en god brunch, och senare även citronsorbet. Det kan ni ju kolla in i morgon, ifall jag lyckas sätter jag upp det på bloggen. Nu ska jag försöka få lite sömn efter en lång dag.

Inga kommentarer: