måndag 14 februari 2011

Valentine's Day

Alla hjärtans dag. Jag tänker inte börja spekulera i hur kommersiell denna sockervadds-inbäddade dag har blivit. För det vet vi alla, att skulle inte vi ha alla rosa, puttenuttiga skyltfönster, choklad i hjärtformade askar och röda rosor i varenda hörn i varje affär, så skulle denna dag inte längre vara lika populär. Vi skulle ha glömt bort den, ansett den vara gammalmodig och tråkig, så funkar vi idag. Just i dagens samhälle behövs kommersialismen för att vi ska öppna våra trötta ögon, och uppmärksamma våra älskade och nära med lite extra kärlek. Det är synd, men det är bara att gilla läget.

Jag är själv en riktig cyniker. Under alla mina levnadsår har jag brunnit för att bojkotta denna dag. Love is in the air, Amors pilar och annat tjafs, näe, jag har aldrig riktigt fattats varför överflödig kärlek ska behöva klämmas in i en enda dag på hela året. Varför kan inte folk ge lite kärlek varenda dag, i stället för att ge allt på en dag, falla för pressen och i stället falla platt som en pannkaka.

I år tänker jag ge mig hän åt kärleken, lite, lite i alla fall. Jag tänker leka kärlekskrank och göra god mat och uppvakta och le och skratta och kramas. För jag behöver det. Och detta år känner jag att jag har lite kärlek att ge. Lite, lite.

kärlek är som vackrast
när den är som mest behövd
men minst väntad.


.. och för att börja denna vackra dag får ni en vacker och söt låt att lyssna på.


if you ever find yourself stuck in the middle of the sea
I'll sail the world to find you
if you ever find yourself lost in the dark and you can't see
I'll be the light to guide you
find out what we're made of
when we are called to help our friends in need

you can count on me like one, two, three
I'll be there
and I know when I need it
I can count on you like four, three, two
and you'll be there
'cos that's what friends are suppose to do

if you're tossing and you're turning and you just can't fall asleep
I'll sing a song beside you
and if you ever forget how much you really mean to me
everyday I will remind you
find out what we're made of
when we are called to help our friends in need

you'll always have my shoulder when you cry
iI'll never let go, never say good-bye

you can count on me like one, two, three
I'll be there
and I know when I need it
I can count on you like four, three, two
and you'll be there
'cos that's what friends are suppose to do

Inga kommentarer: