söndag 20 februari 2011

Några frågor, några svar

Hittade denna roliga lista på Sandras blogg, den ser riktigt skojig ut så jag tänkte utmana mig själv såhär på kvällskvisten. Säger som Sandra också, om ni gör denna lista, säg åt mig så jag får läsa vad ni svarar. Sånt är alltid intressant, plus att jag får utforska andras bloggar.



- den här människan ser jag upp till
Svaret är verkligen så himla enkelt - pappa. Det finns ingen persons råd i hela världen jag skulle lyssna till på samma sätt som jag lyssnar på pappa. Han är en människa som otröttligt tycks vilja hjälpa andra människor och som aldrig ber om nånting i gengäld. Han är smart och rättvis och har alltid varit min förebild. När jag blir stor vill jag bli som min pappa.

- det här har jag aldrig gjort (typ lämnat in en lottorad/åkt moped/sått morötter)
Jisses, det finns ju hur många saker som helst jag inte gjort. Jag har faktiskt aldrig kört en vespa, aldrig färgat håret själv och fått den färg jag velat ha, aldrig har jag sått morötter och inte heller ätit en femrättersmiddag.

- den här människan skulle jag vilja byta liv med för en vecka.
Jag skulle definitivt byta liv med min chef Pernilla. Hon tycks ha ett så otroligt fartfyllt och spännande liv där även allt jobbrelaterat för med sig nya kontakter, utmaningar och erfarenheter varje dag. Hon inspirerar mig verkligen till att själv göra bra ifrån mig och hon är en otroligt stark människa, det skulle verkligen vara intressant att se hur hennes vardag fungerar!


- var i finland jag skulle bo om jag inte fick bo i Jakobstad.
Om jag inte FICK bo i Jakobstad. Hahahahah! Jag skulle nog bo i Vasa eller i Helsingfors.Vasa är en lagom stor stad att mellanlanda på om man vill samla ihop självförtroendet lite, ha trevliga människor runt sig och så vidare. Helsingfors skulle ge mig chansen att pröva vingarna och att få utforska mina möjligheter lite. En riktig utmaning med andra ord.

- det bästa med att vara 20 år (eller hur gammal du nu är)
Det bästa med att vara 20? Absolut ingenting? För mig är det egentligen inte så stor skillnad hur gammal man är. Ålder är bara en nummer men jag måste säga att jag älskade att vara 17 och ville aldrig bli 18.

- den bästa tv-serien genom tiderna
Har alltid sagt det, och jag säger det igen - FRIENDS! Men jag måste säga att Grey's Anatomy kommer på en snygg andraplats (och Pokémon får lite bonuspoäng här också, över 650 episoder och med än starkt förbättrad grafik och fortsättningsvis bra storyboards.)

- den bästa talk showen på tv genom tiderna
Sorry, I hate them all!

- det här skulle jag vilja göra oftare
Jag vill hinna träna mer, jag vill orka göra mat oftare och utforska mina kunskaper inom det ämnet. Jag vill umgås mer med familjen och hinna läsa mer böcker.

- jag och kläder
Jag och kläder. Jag borde räknat mina plagg innan jag skrev detta inlägg. Mina klädskåp och min långa klädstång med kläder är verkligen, äckelmaterialistiskt nog något av de jag skulle sakna mest om huset brann ner. (Förutsatt att alla i familjen klarat sig, inklusive alla djur.) Jag byter kläder varje dag, det händer sig att jag ofta upptäcker nygamla plagg längst bak i garderoben, lovar mig själv att gå igenom allt jag inte vill ha och sätta ut det på loppis. Men det är inte så enkelt. Ända upp till fjortonårsålder hatade jag kläder. Alla kläder jag hade köpte mamma åt mig och jag hatade att följa med och pröva dem. Mina nya jeans var hela en dag innan de hade hål på sig och collegetröja och lösa jeans i äkta Eminem-stil var min favoritklädsel. Nu tar jag alltså igen för förlorade år.

- dessa tre saker skulle jag ta med mig till en öde ö
Förutsatt att det finns mat och vatten på ön, så skulle jag satsa på ett insektsnät eller ett tält (p.g.a. av min spindelfobi och allmänt obehag för insekter.) Sen även något föremål eller annat hjälpmedel för att tämja vilda djur och slutligen solkräm eller annat solskydd eftersom min soleksem gör att jag inte skulle klara mig många minuter utan det utan att min hud skulle brinna upp.

- saker jag förundras över
Rymden, vad sjutton händer riktigt däruppe? Människor förundras jag över varenda dag.

Inga kommentarer: