torsdag 3 mars 2011

Strategy vs. heart

Efter år av platta fall och misslyckanden har jag fått konstatera att hjärta och magkänsla speak truth. Det är så sant. Folk säger att man ska tänka logiskt och sätta upp realistiska mål när man planerar sin framtid, men ibland räcker inte detta. Så många gånger har jag satt upp en strategi för hur mitt liv ska se ut några år framöver, varje gång har jag gått in i väggen, den ena gången hårdare än den andra. Ett tag där var jag så rädd för att försöka igen att jag inte trodde att jag skulle fungera normalt på flera år.

Därför har jag slopat allt som heter logik, jag fungerar inte på logik. Visst kan hjärtat vilseleda en ibland också, mer än väl, men med det kan du också pricka så himla rätt. Nu är jag rätt. Och om inte hjärtat räcker hela vägen, då fungerar magkänslan fantastiskt bra. Jag är så mycket starkare och säkrare på mig själv än vad jag var för ett år sedan. Och allt detta för att jag börjat lyssna mer till mig själv och vad som jag känner är rätt för mig. I detta inlägg får ni inte veta vad jag menar med detta. Men jag vill bara uppmuntra till att inte alltid vara så resonlig. Hjärtat funkar minst lika bra!



Foto taget av duktiga Anders på Dagens Tidning

5 kommentarer:

Anonym sa...

Viktigaste av allt här i livet är att man lyssnar på sig själv och tycker om sig själv! Bra resonerat, jag är glad för din skull!! :)

Anonym sa...

Vad glad jag blev idag då du supersnygga Sara ler åt mig på DT! Bra artikel, du är allt en toppen tjej! :) Å så har du snyggaste jeansen i världen. De passar perfekt på dig!
Kramar från din "inhoppande kollega" Annika.

Anonym sa...

Måste bara säga,du var bäst i idol. jättebra! :)

Anonym sa...

Alltid bra att kunna göra saker på känsla bara! Önskar bara att jag vågade göra det också :)
//Random

Sussu sa...

Sara, tack för ännu ett av dina inspirerande blogginlägg! you go girl! :)