torsdag 24 mars 2011

Taktisk tänkare eller slarvmaja?

Mår mycket bättre idag. Har packat väskan och jobbet står next in line. Mamma har redan förkunnat några gånger att hon kommer inte sakna mig när jag åker. Den största anledningen är nog min förmåga att sprida "skit" runt mig. Med "skit" menas kläder, smink, kameraväska, datasladdar etc. på diverse olägliga platser. Olägliga för någon, taktiska för andra. Laddar jag t.ex. datorn nere i vardagsrummet kan jag ju ta upp den över natten för att sedan ta ner den i vardagsrummet igen och sitta där nere på kvällen utan att behöva dra sladden med till övervåningen också!
1, 20h efter att jobbet slutar går sista bussen mot Vasa. Har räknat ut att det far 120€ för bussresor denna vecka. Och det är ju lite äckligt. Undrar hur man löser det?

Nu ska håret fixas, sen väntar jobb!

Inga kommentarer: