måndag 7 mars 2011

Superduperlördag!

13 inlägg till 2000!

Hej på er!
Blir tvungen att berätta för er vilken otroligt rolig helg jag haft, på gott och ont.
Lördagen startade med vin och avslutades med en slowdance på Fontanas dansgolv. Mitt i prick. Men det roliga är ju vad som hände mellan allt detta. Runt elvatiden drog vi iväg till Cella, hittade en hel del kända, och okända människor som jag stod och pratade med om allt mellan himmel och jord. Plötsligt rycker Axo i en och säger att gänget drar till ett nytt ställe som öppnat på gamla Circus. Lyckades aldrig uppfatta namnet helt. Så, något skeptiska men öppna för nya upplevelser drog vi iväg till stället with no name och oj vad roligt det blev där!

Efter att ha utforskat lite konstaterade en av oss att "Det är ju riktigt lyckat med livemusik och allt!". Det visade sig att med en närmare titt var livemusikens frontman ingen mindre än Erik, som jag brukar sjunga med och som jag även sjunger med nu på fredag. Det var en så cool känsla på något sätt, att hitta folk man precis pratat om av en ren och skär slump på ett ställe man vanligtvis inte brukar sätta sin fot på.

Vi utforskade vidare och hittade ett karaokerum. Efter en lätt övertalning bestämde jag mig för att pröva lyckan, eller snarare testa hurudan responsen skulle bli om en svensk liten snärta kom dit och sjöng. Det visade sig bli riktigt lyckat! Jag valde låten Mercy med Duffy, tycker själv att jag är riktigt duktig på den och när det på teveskärmen visade "next: Sara Hult" drog det ett lätt sus genom barens besökare. När jag väl började sjunga tystnade den annars så högljudda skaran och började i stället tjuta och klappa med. Vilken kick! Vid sångens slut fick jag visslingar och rungande applåder och jag var lätt snurrig i huvudet av responsen jag fick (och kanske lite av vinet också), det kändes så skönt, som en bekräftelse. Är så himla stolt att jag vågade göra en sån liten grej som att spontansjunga karaoke för en totalt okänd folkskara. Skitkul! Det vill jag göra igen! (det kommer jag göra igen!)

Söndagen var kanske inte riktigt lika lyckad, men det får ni läsa om i nästa inlägg eftersom det annars blir så himla långt....

Inga kommentarer: