tisdag 19 januari 2010

Abstinens!

Gaah! Internet här hemma har inte funkar på över ett dygn och jag har saknar min blogg!
Runt klockan tre på eftermiddagen igår var det inte roligt längre och abstinensen var ett faktum, kan inte säga att problemet förbättrades det minsta allt efter att dagen framlöpte!
Usch! Det är nog över två år sedan jag inte varit inloggad på Facebook på nästan ett dygn, känns dock lite hemskt att erkänna.

Igår tog jag en nattpromenad som resulterade i en liten åktur.
Det känns konstigt att jag igen lämnar stället. Det är nästan exakt ett år sedan jag flyttade hem till Jakobstad. Till en ny lägenhet och till något jag trodde var en framtid.
Men se vilken rolig vändning livet kan göra.
Visst blir det roligt att packa upp, och det är ju inte så att jag aldrig gjort det förrut. Mamma kommer med mig men hon stannar inte länge på grund av jobb så jag det kan nog hända att jag kommer behöva några vänner för att orka med det sista.
Lägenheten är ju trots allt min enast tills vårterminens slut, sen flyttar jag hem igen, jobbar på golfbanan i sommar och sen får jag se. Visst har jag planer men inget är klart ännu...

Oj, fingrarna fladdrar över tangentbordet, kan nog bero på min abstinens.
Kände bara för att slänga iväg ett inlägg för att visa att jag lever.
Nu får jag bara be att det finns några trådlösa vågor jag kan snappa upp från lägenheten.. Annars har vi ett STORT problem!

Inga kommentarer: