tisdag 12 januari 2010

Extremt onyttigt!:

Idag gjorde jag "En-Sabina". 
Under hela mellandagsrean har min kära vän lyckats lägga vantarna på allt som jag i ett senare skede kommit på att jag vill ha/behöver. Allt har varit till ett orimligt billigt pris och tjejen har verkligen fyndat. Idag gjorde jag det äntligen. Jag fyndade. Jag klev in på Lindex och fyndade.

PS. Till mina kära Vasavänner Anne och Sabina, (särskilt Anne), jag ber om ursäkt om ni gråter blod för att mitt val av smak och kläder inte gläder era ögon. Romantik ska det vara i vår och det hittade jag banne mig på REAN. Ni får se plaggen på någon annan gång, men det finns en tanke bakom allt. Tack för att ni lyssnade. DS.
;)
Dessutom, prislista följer nedan.

Hårspänne med en vit rosett (har redan en svart)
1,95,- (3,95,-?)

Söt liten vadmannuskakalladet, mycket fin passform,
6,- (19,90,-)
Gammelrosa spetstopp, fint ovanpå ett linne och med ljusa slitna jeans,
5,40,- (17,95,-)

Gulliga nödvändiga strumpor
1,50,- respektive 0,70,-
(5,95,- respektive 4,95,-)

Mycket fint sittande topp,
6,- (19,90,-)

Dessa örhängen köpte jag egentligen vid Gina Tricot i Vasa,
men de är också ett riktigt fynd och smycken är inget jag köper ofta.
Dessa kostade 3,90,- och hade kostat 19,90,-. 
Ett sant kap med andra ord.


Utan reaprisen skulle Lindexvarorna gått lös på strax över 70 euro.
I stället fick jag hela rasket till det förmånliga priset 21,55.
Jag skrattar och är lycklig, för jag har gjort "En Sabina".

Inga kommentarer: