onsdag 13 januari 2010

Produktgenomgång

Strax före jul introducerade mamma mig för Dermosils olika produkter. Jag har fruktansvärt känslig hud och speciellt på vintern är det knepigt att hitta något som verkligen känns rätt och tar bort detdär vinterstela på morgonen efter morgontvätten. 
Det bästa med Dermosils produkter är också att de flesta är helt parfymfria och dessutom billiga när man tänker på den goda kvalitén.
Det syns inte så bra på bilden så jag ska göra en genomgång av vad som kom in idag.

Listan följer under bilden...:

Från vänster:
 Lätt ögongel för trötta vinterögon, kylande och uppiggande som mjukgör huden kring ögonen.
Helt parfymfri. 5,70€

 Valnötshandkräm, doftar friskt men neutralt och går snabbt in i huden, lämnar händerna riktigt mjuka. Storleken på tuben blir perfekt i handväskan.
Svagt parfymerad. 2,90€

Multi-vitamin dagkräm med vitaminer som A,B,C och E. 
Skyddar och ger bra fukt åt torra nunor.
Parfymfri. 6,20€

Baby Extra, namnet säger ju sig självt. Passar på extremt torr hud och blir alltså ultimat för mina problemområden (psoriasis) när jag känner att det börjar klia. Funkar det på babyrumpor så funkar det på mig!
Parfymfri. 2,90€

Stärkande kroppsgel, också kallad Firming Gel. Sägs ha uppstramande och effekter på huden.  Återkommer med denna om jag ser något resultat. Med aloe vera, ingefära och koffein.
Svagt parfymerad. 6,90€

Arctic Berries, Peelande Duschgel, Röda Vinbär. Denna produkt gick ur sortimentet så jag blev tvungen att pröva. Den lätt peelande effekt den har är perfekt på trött och torr hud. Peelar man för mycket nu såhär på vintern kan huden lätt bli irriterad och bara ännu torrare, men denna lär vara rätt mild. Doftar sommar och röda vinbär.
Svagt parfymerad. OUTLETpris: 2€

 Handsåpa med vårdande och fuktgivande egenskaper, doftar gott av Lime och passar perfekt för att fräscha upp ett tråkigt badrum. Finns i olika färger och dofter.
Svagt parfymerad. 4,30€

 (Den lilla tuben framför tvålen): Vårdande läppglans med doft (och smak) av melon och en härligt hallonrosa färg.
Svagt parfymerad. 3,60€

Allt finns att beställa på dermoshop.fi!!

Nu gym!

Inga kommentarer: