onsdag 27 januari 2010

Gladlistan

Sitter och irriteras över ett långsamt internet här hemhemma.
Jag menar, har vi människor faktiskt inget bättre att klaga på?
Eller, ska vi säga såhär, det är så mycket vi borde vara glada över i stället.

Idag är jag särskilt glad över:
  • Allt som fammo hade med sig när hon kom på besök idag: däribland: hemmalagad äppelmos och hemgjord saft, limpa, nedfrysta pastasåser, rivjärn, morötter och annat praktiskt. Det ger mig glädjerus att tänka att jag t.ex. kan dricka blandsaft när jag vill utan att ha betalat för det, eller sätta äppelsylt på gröten på morgonen, eller koka pasta och veta att man har en burk färdiggjord, hemmalagad pastasås att sätta på.
  • Att jag tycker om att laga mat, men det hindrar mig inte från att glädjas över det ovannämnda. Vardagslyx is the key.
  • Fjärilarna i magen
  • Mina enormt fina vänner
  • ... och en helt underbar familj med allt som hör den till, syftar då på de 3 av 4 katterna jag själv släpat hit för att hjärtat mitt sved då ingen annan gav dem ett hem, och på min knasiga ADHD hund som ALLTID, utan undantag är glad att se mig.
  • Att jag får sova på soffan idag och ändå veta att jag är tillbaks i Vasa senast på Lördag till min ENORMT sköna dubbelsäng.
  • De få sifforna på kontot som kommers stiga, (dock minimalt men ändå) från och med månadsskiftet då min lilla lön dimper in.
  • Och för att jag gjorde soppa för veckor framåt och har mat för veckor framåt i skafferiet som plåster på såren från ovannämnda problem. 
Don't worry, be happy. Som man så fint brukar uttrycka det.

Inga kommentarer: