måndag 25 januari 2010

Jag-kväll

Sen får vi inte glömma att jag hade min alldeles egna kväll igår.
Jag gjorde den min egen eftersom bastugästerna aldrig kom...

.. men bastu går väl att bada själv också! Så jag badade, och skrubbade, och smörjde in, och blev alldeles dåsig och rödpluffsig. Men jag sov skönt och det kändes som att spänningarna från tidigare släppte. (Läs: Paren som satt ihop i förra inlägg).


Så jag kokade två olika soppor, äkta grönsakssoppa och thaikycklingsoppa. Den sistnämna blev allra godast, så god att jag ska låta Sabina smaka idag. Så en del av kvällen spenderades med att sätta soppan i burkar och frysa ner. Här har vi kycklingsoppan. MUMS!

Sen åt jag blodgrape framför 2 filmer, St Trinian's, helt sjuk engelsk schoolgirlfilm med rätt bra skådisar. Och Edward Scissorhands, jag blev helt tagen av den. Tänk Johnny Depp 20 år yngre med ärrat likblekt ansikte, håret på ända och händer av saxar, knivar och rakblad. Och ända strålar han igenom med att vara så enastående som bara han kan vara. Winona Ryder var bara en liten plutt och man såg många andra kända ansikten som fortfarande var lena som babyrumpor av ungdomens år. Filmen är gjord 1990, då jag föddes. Den var bra, men tragisk. Ingen feelgood-film så att säga...

Inga kommentarer: