fredag 29 januari 2010

Bitande

Det är äckligt kallt därute nu igen. Blir helt störd av sånhär köld. Jag slutar fungera och förvandlas till en soffpotatis insvept i tre lager täcken som frossar i sig allt som kommer i sin väg.
Visst är snö helt okej men då det är så kallt att ansiktet fryser bort drar jag min gräns. Jag vill kunna göra utomhusaktiviteter som skidåkning, jogging, pulka och hundpromenader utan att jag får hår som blir vitt av frost så fort jag andas på det!

Idag såhär mot kvällen har jag inte mått så bra, och jag är svagt rädd för att bli magsjuk. Men jag håller tummarna för att jag är frisk i morgon och kan återuppta gymträningen som jag påbörjade idag. På Lördag bär det av tillbaks till Vasa igen i brist på kläder, åker dit några böcker och förhoppningsvis lite av mammas hemgjorda morotssaft rikare. Förhoppningsvis slipper jag bussen men man kan ju alltid drömma. Med buss blir det svinigt dyrt.


Och en sista fråga: Har någon sett den nya finska filmen "Jos rakastat"? 
Jag skulle gärna se den men undrar om den är sevärd...

Inga kommentarer: