lördag 31 juli 2010

Hår som träd har strukit med

Det var många träd som strukit med under vindens pustar inatt. Har aldrig sett på maken till oväder. Märkligt var det dessutom. Himlen var orange, blixtarna som kom påminde snarare om en trasig lampas blinkande och åskan lät som en orolig mage. Plötsligt smällde det till fruktansvärt hårt, sen blev allt lugnt igen. Vinden slutade blåsa, regnet slutade som om någon vridit av kranen och allt blev tyst igen. Slutet är nära.. eller åtminstone stor förändring.


Idag hade jag gärna träffat mina fina vänner. Men jag hinner inte, och jag är för trött. Så nu ska jag och mitt alltför korta hår gå och lägga oss. Ser "fram emot" att se hur det ter sig efter att man lagt sig med vått, nyvättat hår. Någon med samma längd på håret, hur sjutton gör ni för att hålla det fint. Jag orkar inte. Och jag ångrar att jag klippte det, även om frissan sa att det var smart då håret är så slitet... Jag känner mig som en pojkflicka igen. För en gångs skull hade jag ju börjat känna mig söt... typiskt.

Nå, men, sängen var det, nedan har ni kort på eländet.

1 kommentar:

Sussu sa...

supersnyggt med lite kortare hår ju! jag hann ju se dej som hastigast i Makuuni, och det såg fint ut in real life också! :)