onsdag 7 juli 2010

Kokkola igen

Idag fyller min älskade bror 18 år.

Jag invigde min första bilresa till Kokkola med mig bakom ratten och syster bredvid mig. Hon verkade lugn i alla fall att döma av hur hon satt, med fötterna uppdragna framför sig, pillrande på sin telefon samtidigt som munnen hennes gick på om vilken rolig skriftskola hon haft.

Väl i Kokkola började vi på Lindex, dumt val, mina vänner förstår varför mer än någon annan, särskilt Jenna. Men Jenna är Lindex lite enklare att hantera eftersom hon ständigt pikar mig om "hur lite jag behöver plagget" och "att jag hittar bättre". Dessa fraser existerar i min systers värld lika lite som de existerar i min egen. Vi kom därför ut därifrån något rikare på kläder, och med storasysters plånbok något mindre. Vi tog oss till Hemtex och fann badrockar och påslakan för struntsummor, allt hade de på 60% och jag bestämde mig för att agera snäll syster och köpa oss badrockar i matchande färger som vi kan bära på villan efter bad och bastu.

Efter detta något kontrollerade inköp av diverse stuff tog behärskningen slut och vi löpte amok, dock inte på H&M, i stan. Hittade allt från betakarotentabletter, detoxkurer, filmer till hårspray och så lite mer kläder på det. Men viktigast, vi fann en present åt lillebror.

Jag kan visa lite av vad jag "fyndat" idag senare, det var ett tag sedan jag gjort det...

Ikväll blir det Spanien-Tyskland vid O'Leary's, själv håller jag på Spanien. Men Nederländerna vill jag att ska vinna hela VM. Detta innebär också att jag kanske inte hinner blogga mer ikäll, eventuellt kommer en liten nattblogg upp, eventuellt. :)


Inga kommentarer: