torsdag 10 juni 2010

De finaste av vänner

Jag har lugnt världens finaste vänner.

Det var en liten incident på jobbet idag som gjorde min långa dag ännu längre.
Två stycken greenfeespelare hade varit på besök i omklädningsrummet och lämnat resväskor, ombyteskläder etc. där när de gick ut och spelade. Något de inte hade i tankarna var nog att jag skulle stänga klockan 9 då de gick för en 18-hålsrunda klockan 19. Tror ni inte jag satt där då, två timmar övertid och väntade på att dessa tu skulle hämta sitt pick och pack. Det värsta var att de dessutom var så trevliga att jag inte ens kunde vara arg.

Jenna och Gaby insisterade på att hämta mig, jag sa emot. Gång på gång.
Nerkletad med myggsprej, med bara ben och insvept i min favoritkofta började jag då den ca 7 km långa rutten hemåt. Det var inte så varmt, men otroligt vackert. Efter kurva nummer fyra hör jag en tutande bil komma emot mig. Älskade, fina vänner! Jag fick dock en rejäl utskällning av tjejerna för att jag hade så lite kläder på mig och att "jag skulle bara våga refusera deras hjälp igen". Jag tog åt mig.

Nu är jag hemma, borstar tänderna och ska lägga mig. I morgon har jag tänkt ta en morgonlenkki innan jobbet. Slutar klockan 16 och sen är det Jaromatch. Oh happy happy joy joy!

Inga kommentarer: