söndag 6 juni 2010

Skäms på mig!

Skrivandet går verkligen åt skogen nu, verkligen. Inspirationen är tack vare jobbet och tack vare en lapp på väggen på jobbet där det står "INGEN BLOGG!" gone with the wind och jag blir alltså tvungen att satsa på nattinlägg runt fyra-femsnåret i stället...

Det har hänt massor idag, som ni säkert redan gissat är jag precis hemkommen från krogen. Har dansat häcken av mig så svetten sprutat och sminket kletats ut, nu är jag ren och fin igen och har precis satt i mig en tallrik med gröt (jo, många av mina vänner skrattar redan åt detta så ni som skrattar är tydligen helt normala). Men gröt är det bästa man kan äta efter en utekväll, mycket bättre än vårrullar eller kebab.

Jag har hunnit uppvakta fem fina vänner idag. Den sista, Jenna, stannade jag hos tillsammans med Mari för att förfesta lite eftersom Jenna inte hade någon middag att gå på... Det var rysligt trevligt. Jag har pratat finska så att jag vrickat tungan men jag har nog inte varit såhär stolt över mig själv på länge. Tror att jag ikväll lärt mig mer finska än på fyra år i gymnasiet. Mari är helt underbar och hon har hjälpt mig massor. För övrigt har jag världens finaste vänner i G, J, K och M. Det känns rätt och hemma. Det är inte upp och ner och bräckligt. Och skulle det vara det skulle viljan för min del finnas där för att fixa till det. Sådana vänner kan jag inte säga att jag haft mycket av tidigare. De finaste finns kvar, resten har droppat bort...

Nåja, nu är jag otroligt trött, ska dricka lite grönt te, sen blir det sova. Sov gott alla nyblivna studenter och andra dödliga!


Inga kommentarer: