tisdag 22 juni 2010

Quiche på en spik

När jag kommit hem igår kväll efter jobbet tog jag en snabb dusch och gick sedan med S på en öl/cappuccino till O'Leary's. Jag var något hungrig och den goda idén om att göra paj hade grott i huvudet på mig under halva dagen redan. 
Sagt och gjort, klockan 00 inatt satte vi igång med tvåtimmarsprocessen och Projekt Pajbakning. Det visade sig vara en ypperlig idé, vi tog lite av det ena och det andra och hällde ner i pajskalet, gröna bönor, svampar, tonfisk, skinka och plommontomater var bara några av ingredienserna till vårt lilla mästerverk.
Visst, vi höll på att somna framför Wolfman de sista 15 minuterna som vi väntade på att pajen skulle svalna, men då igen var klockan redan halv 3 och det var med andra ord helt förståeligt att vi blivit lite sömniga. 
När S sedan bar in en uppskuren, ljuvligt doftande pajbit till sängen drog jag konstaterandet att det skulle varit otroligt mysigt om det hade varit några timmar senare på dygnet. Frukost på sängen i form av nygräddad paj, 
nu var det bara morgonmat for dummies.

Men gott var det!

Inga kommentarer: