måndag 7 juni 2010

Tattoo-time och mästerkocken

Mina lediga dag är över. Klockan är snart 00. Jag kom precis hem från fem timmar på jobbet, jag har kokat tonfiskpasta, gjort bruschetta och bakat chocolate chip cookies åt 20 personer och jag fick god kritik av så väl apotekaren som apotekets anställda. Pappa, som hållit i trådarna fick en söt väska med solskyddsfaktor och after sun. Eftersom pappa med sin afrikahud inte behöver solskydd, och jag med min bli-lätt-brun-dock-solallergihud ibland behöver det desperat när det välbekanta stickandet under huden börjar, bestämde han sig för att ge mig väskan i stället. Mycket snällt, tack!


Har haft ett litet snack med mor och far nu också, det är viktigt att jag känner mig på god fot med dem vad som än händer. I morgon ska jag göra en tatuering, min första. Vi har diskuterat lite, det är iallafall bra att veta var man har sina föräldrar, även om vi kanske inte riktigt alltid är överens. :)

Inga kommentarer: