söndag 13 juni 2010

License to sleep

Nu när jag är något piggare kanske jag kan skriva ett mer ingående inlägg om helgen. Men när jag tänker på det är jag nog fortfarande för trött för det. Har precis släpat mig ur den underbara duschen och snart bär det av till jobbet för sista gången innan två dagars ledighet. Och då skall här sovas!

Kanske inte marknadsför mig själv genom att säga sånahär saker men jag säger det ändå, igår Lördag morgon kom jag, på nyktert huvud, hem klockan 4 med ett jobb som väntade klockan 8. Jag stod i valet och valet om att låta mig falla in i drömmarnas underbara värld, men tänkte att om jag då skulle lagt mig skulle ett uppstigande vid 7 varit helt omöjligt, så jag snörade på löparskorna, tog en liten joggingrunda, tog en dusch, såg på FRIENDS och gick sedan till jobbet klockan 7. Helgens sömnsaldo nu från Fredag till Söndag är alltså fyra timmar, och då bara på en natt. 

Lever jag ännu eller har någon tagit mig till drömmarnas kronofogde så att jag kan betala min sömnskuld?

(PS. Jag ser inget fel i att inte sova så länge det inte går ut över mina kunder, och det har det inte gjort och kommer inte göra heller, för er som tänker "whaaaaaaat"(med falsett på slutet)


Nu ska jag torka håret och göra mig i ordning, för nu ska här jobbas (sen sova). 

Inga kommentarer: