måndag 15 februari 2010

Angåendemin lilla strejk

Tänker göra ett litet svar till mina fina läsare som så snällt kommenterade angående min skräpmats/godisstrejk. Tack för era ord!

Vill däremot påpeka att jag inte gör detta för att gå ner i vikt, men för att känna hur mycket bättre jag mår efter lite kretsloppsrengöring. Jag har dessutom en hudsjukdom som reagerar ganska starkt, speciellt på vintern av färgämnena i godis och vitt bröd. 
Godis har blivit något av ett beroende och jag har fyllt på med sött så gott som varje dag och det är inte alltid så bra. 
Chips har jag inga problem att klara mig utan annars och inte heller pizza så jag tänkte att varför nu inte lägga till det på listan också för att nå optimalt resultat.

Ska dessutom försöka mig på att springa halvmarathon i sommar och löpning har aldrig varit min starka sida (det är tråkigt), men jag har hittat charmen i det och ska jag göra det nu så vill jag göra det rätt. Sen om lite fett byts ut mot muskler i stället så är det ju bara ett plus på vägen! ;)

3 kommentarer:

Linn Nybäck sa...

Hej,ja läste att du har psoriasis och kan endast säga att jag vet hur det är. Min mamma har haft mycket jobbigt och jag har många gånger hjälpt henne med att smörja in hennes hårbotten med olika typer av mediciner... OCH NU! har vi äntligen hittat en som fungerar jätte, jätte bra! Det är en estnisk kräm med namnet Kartalin (naturprodukt)som hon köpt från en återförsäljare från Malax.. jag tänkte bara tipsa om den eftersom jag sett vilken enorm förbättring den "gett"!!

Saray sa...

Påsant? Hur kan jag få tag på den? Tack för upplysningen! :)

Linn Nybäck sa...

Du kan googla "kartalin" så borde det dyka upp en sida som heter oslagbart.se där han(malax-killen) annonserar ut salvan.Mamma sms:ade honom och produkten anlände på posten inom några få dagar.Psoriasis är väl ganska olika från person till person, men vi såg reultat inom cirka tre veckor.