måndag 15 februari 2010

Finns det något straff för jubelidioti?!

Jag har precis varit modig.
Vet inte om det beror på att jag är så spänd och arg från förr som gjorde att jag klarade av detta eller bara för att hela händelsen var så otroligt onormal, att jag var tvungen att reagera som jag gjorde.

Hursomhelst. Sitter här och jobbar och bäst som det är hör jag plötsligt ett högt och ljudligt 'klick' som jag kände igen som iPhone's slutarljud för kameran. Jag tittar upp och en knubbig man i trettioårsålder och glasögon står och tar kort med telefonen riktat mot mitt håll. Han tittar konstigt på mig, jag tittar ner och tänker att "ta kort på dina arma bokhyllor nu så jag får studera ifred." 
Någon halvminut senare, samma klick. Jag tittar upp och igen, samma man, med kameran riktat åt mitt håll. Vad sjutton var det som var så intressant att han var tvungen att hålla på och fota, och ta åtminstone och stäng av ljudet på telefonskiten. 
Den tredje gången han tar kort är det inte längre än slump, korkskallen står och fotar mi!, Denna gång med telefonen riktad rakt mot mig 5-7 meter bort, med ett snett flin på läpparna.
Här rann det över för mig, och nu kom mitt triumfmoment, jag tittade hon rakt i ögonen och frågade varför han tvunget ska rikta kameran mot mig och ta bilder. Han svarar med ett flin och ett bondförnuftigt svar enligt honom "tyckt ba de sku va roligt att fota dig".
Efter detta sade jag med en rätt aggressiv underton åt honom (jag behärskade mig dock otroligt bra), att jag inte alls tyckte det var roligt, sen bad jag honom radera bilderna och gå någon annan stans och ta kort. Jag tror inte han förväntade sig ett så snäsigt svar, åtminstone inte hans min att döma, men vad sjutton skulle ni göra!?


Nu är jag arg, riktigt arg, och taggad. Kanske jag borde gå och säga åt gubben mitt emot mig att han ska sluta prata för sig själv när han läser sin dumma tidning och kanske välja ett av de andra 4 lediga borden!!!!!!!

Inga kommentarer: