måndag 8 februari 2010

Två listor

Hade tänkt gå och handla fem saker nu: Nudlar, O'boy, e fastlagsbulle, en runebergstårta och morötter. 

Före det ska jag bara lägga upp en liten lista:

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Gick i trean och hade låååångt hår som gick över brösten, oftast med ett diadem i..

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Var superkär, blev sambo, skaffade katt och inledde en jobbig period

3) FEM SNACKS DU GILLAR
Geisha, sesamfrö&honungskakor, 40%less fat/50% less salt chipsen från Estrella, vindruvor och morotsstavar med dipp

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL
Britney Spears - I'm not a girl
Snow Patrol - Chasing Cars
Katie Melua - Spider's Web
Jeff Buckley - Hallelujah
Marketa Irglova - If you want me
och måååååånga många fler...

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR:
1) Köpa stora fina lägenheter i Vasa, Helsingfors, Stockholm, Grekland, New York och Australien som jag skulle hyra ut vartefter. 2) Spela in en egen skiva med egna låtar 3) Åka ut och hjälpa utrotningshotade djur och donera pengar till bevarandet av de få tigrar som finns kvar. 4) Ta familjen, inklusive goda vänner på en tre veckors resa till ett varmt land med full-pension, samt betala deras ledighet 5) Besöka alla mina drömplatser och
shoppa!

6) FEM DÅLIGA VANOR
Tar lätt illa upp. Äter för mycket för att sedan få ångest. Shoppar oftast mer än för vad jag har råd med. Är mycket optimistisk när det kommer till tid och tror att jag hinner med saker jag ständigt skjuter upp. Lever för mycket i det förflutna... och listan går vidare...

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
1) Att se en bra film med någon jag trivs med. 2) Att shoppa (fönstershoppa räknas inte). 3) Att träna alla möjliga olika sporter och aktiviteter. 4) Att titta på stjärnorna. 5) Att äta god mat.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Harembyxor och neonfärgade leggins och andra kläder också för den delen. 
Det blir lite för mycket. Dödskallemönstret är inte heller riktigt min grej.

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
Macen, gameboyen, iPoden (var du än är), sminklådan, och köket

10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UNDERSÖKNINGEN:
Hmm... Sabina, Alina, Anne-Lie, Belle och Mia

Inga kommentarer: