onsdag 24 februari 2010

Kallt kallt skit

Puh, denna vecka tar jag verkligen upp min förlorade nattsömn med begär...
Jag är såååå trött nu och i morse när klockan ringde klockan halv 9 steg jag upp, kollade termometern som visade -21, suckade djupt, mumlade några lite mindre fina ord över att jag inte heller idag kunde gå ut och springa, och somnade om.

Nu är jag vaken igen, snart kommer min skjuts vilken för mig till butiken där vi handlar ingredienser till karelska rågpiroger (det tog en stund för mig att inse att det inte heter råg - karelska piroger..) som jag ska baka idag för att fira min frihet och att jag har överlevt de två tyngsta veckorna på mycket, myyyycket länge...

Gotta go men datorn är med mig!
Bajbaj!

2 kommentarer:

Malin Nyman sa...

Svar på din kommentar; Jag jobbar som au pair/hästskötare hos en familj med 10 hästar, så ja gör lite allting på gården och jag trivs som fisken i vattnet! Har du besökt Irland nångång? Om int, GÖR DET. De e så obeskrivlit vackert här så uj uj... :)

Saray sa...

Vilken lyx alltså! Både det med hästarna och med Irland. Du tycks leva det liv jag någon gång skulle vilja pröva på :) Älskar djur och jag är säker på att jag skulle älska Irland också! Njut dom sista veckorna nu!