torsdag 23 september 2010

Almost over

Tack för all feedback hörni, vi verkar vara av rätt samma åsikt hela bunten. Så nu lämnar vi det, om ni vill fortsätta följa med tidigare samtalsämne får ni följa med kommentarsfältet i "Svar på tal"-inlägget. Orkar inte tjafsa mer här.



Natten spenderades i Vasa. Låg och pratade till sent på natten om viktiga oviktiga saker med en mycket värdefull människa. Såg dessutom äntligen Shawshank Redemption till slutet utan somna, men det var nog på håret. Inte på grund av filmen utan för att jag på två nätter sovit mindre än 7 timmar sammanlagt, vilket kanske inte var så smart med tanke på att jag körde hem från Vasa klockan 8 i morse, vilket först gick bra, men som sedan resulterade i vägvinglande återigen. Obehagligt. När jag väl stannade för att tanka och ta en cappuccino-to-go piggnade jag till genom att bränna tungan på kaffet. Ni vet känslan va, resten av dagen smakar inget gott.

Jag var tio minuter sen till jobbet. Det stod en bil på parkeringen som jag senare fick veta var två greenfeespelare. Alltså, ingen nöd hade gått på dem. Nu står kaffet på pannan och vanligtvis hade jag redan hällt i mig två koppar redan, men min tunga säger emot. Här sitter jag ännu i två timmar innan jag ska vidare och jobba till Blossom i stället. Jag älskar att ha två, så olika jobb, det är givande och samtidigt får jag andas lite.. Men nästa vecka är min sista vecka här på golfbanan, sen är det säsongsavslutning för min del. Kommer att bli en luuuugn Oktober med varannan vecka 6 dagar i veckan i Kokkola-Blossom och sen varannan vecka 2-3 dagar i veckan i Jakobstads-Blossom. Det blir en välförtjänt paus innan juletider.
Närmare något som kan jämföras med semester har jag aldrig varit. ;)

Inga kommentarer: