söndag 19 september 2010

Utmattande

Idag är jag knockad. Har sovit extremt litet, eget fel, jag vet, men jag har iallafall inte varit ute och härjat. Körde till och från Vasa inom loppet av cirkagurka 7 timmar. På vägen hem höll jag på att köra i diket två gånger, det är obehagligt att dåsa till i förarsätet, man tror inte på det förrän man är där själv. Det är annorlunda att somna vid en sittklippare och vakna i en rosenbuske...

Trevligt hade jag igår iallafall, Alina och Olli bjöd på härlig myskväll med übergod pizza som båda hade kockat ihop. Kvällen bjöd på många goda skratt och oss tjejer emellan blev det en hel del "girltalk" som inte bara en gång fick killarna att höja lite på ögonbrynen.
Himla kul att träffa dem igen var det iallafall. Det har varit lite tomt.

På vägen hem stannade jag i Nykarleby för att följa A:s anvisningar om att gå ut och ta lite frisk luft när tröttheten blir som värst. Det hjälpte verkligen, resten av hemresan var enkel.

Somnade helt slut klockan 03:32 (gick och la mig 03:30 och är säker på att jag somnade på ögonblicket, nästan, så därav den exakta tiden.) Vaknade återigen av att två vänner ringer mig klockan 05:01 och vill in och umgås, fick vänligt men bestämt avvisa dem, minns i övrigt inte så jättemycket av själva samtalet men minnet dök upp igen när jag tittade på samtalslistan denna morgon.

Nu ska jag alltså iväg till jobbet och laga mat åt lite över 70(!) personer. Igår var ett betydligt mindre antal människor en ren pers. Ska se om jag lever ikväll, OM jag så gör så blir det nog en kaffe någonstans och sedan somna framför en dålig film på helgens gratiskanaler.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för igår! :) De va roligt att du va o hälsa på! A

Isa Fisa sa...

Usch ja! somna framför ratten e ingen hit! Brukade jag sporta med förr..ne gång tänkte de gå riktit illa då jag tänkte köra av vägen på fel sida..tack och lov vaknade jag av att de var så skumpigt o guppigt och inga bilar mötte jag heller..sen fortsatte ag att köra de 200 km jag hade kvar av min resa, minst sagt skärrad..men jag klarade mig i alla fall som tur var :)

Efter detta stannar jag lite nu som då och har min energi dricka med mig, elelr så ringer jag någon då jag blir som mest trött, brukar pigga upp :P