onsdag 1 september 2010

Piss piss piss!

Igår fick jag bevittna ett frieri, åtminstone såg det ut som det, killen var nere på knä, höll henne i handen och hon höll sig för munnen. Jag undrar hur många gånger det sker, att folk får bevittna en sån viktig stund. Allt är ju inte som på film men denna kille hade tydligen bestämt sig för att ta det ett steg längre.

På gymmet sprang jag återigen till lungor, höfter och knän inte orkade längre, det gick fint i 40 minuter, sen började jag krampa. Men under tiden jag sprang såg jag ut genom fönstret, och där, i gräset var en brun kanin/har-aktig sak. Jag tror det var en vildkanin, den var rätt stor, tog sig fram som en kanin, hade inte uppåtstående öron utom långa som gick bakåt längs med kroppen. Den var skogsbrun till färgen med mandelögon. Har någon en idé utifrån det signalementet?

Igår skaffade jag mig även ett jobb, kvällstid och helger på O'Leary's. Idag sökte jag ett till, dagtid, det ser positivt ut.

Har för övrigt haft en fruktansvärt dålig dag idag, som det ser ut nu slipper jag inte till Stockholm trots att resan är bokad, även inför nästa veckas spelning strulade det till sig. Allt strular till sig. Önskar att jag fick lägga mig under täcket och bara försvinna några veckor framåt. 


Jag tröstar mig med lite Grey's Anatomy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis till jobbet, och sthlm finns alltid kvar fast de tråkigt med bokade resor som inte blir av, i know the feeling. men du, ta med en kompis istället och far iväg på en mysig hotellnatt nånstans och festa och ha roligt, de brukar ja göra och vi brukar ha kul som attans :)

Amy sa...

För några veckor sedan bevittnade jag ett frieri framför Prismas R-kioski. Kvinnan svarade ja, även om platsen inte direkt var bland top 5 romantic places...