måndag 6 september 2010

Äntligen

Jag klarade båten med en 2 minuters marginal. Drog min 25 ton tunga väska med ett söndrigt hjul längs med hamnen i något som kändes som timmar från Slussen, hade dessutom en axelväska med diverse tunga saker som bland annat dator och annan elektronik hängandes över ena axeln vilket höll på att ta livet ur min nacke och mitt huvud. Allt fram till Slussen hade gått så bra, och när den finländska receptionisten vid incheckningen förkunnade att det verkligen var på minuten höll jag på att segna ihop innan jag fortsatte springa.

Väl inne på båten märkte jag hur svettig jag var. Satte mig direkt i flygsätena och har nu landat här för att kolla teveserier resten av resan, hann dock slänga i mig en frukost på 99kr, dom vägde den, den bestod mest av scrambled eggs men jag tog med mig ett ägg, en kalkonsmörgås och en cappuccino till flygstolen, så jag inte skulle gå miste om en plats, vilket jag gjorde på resan hit. 

Nu kommer jag hem.

Inga kommentarer: