måndag 6 september 2010

Bordom = luck?

Vaknade obekvämt strax innan vi nått Mariehamn, kände detdär välbekanta grävandet i magen som om frukosten inte riktigt räckt till. Kände dock inte för att lägga ut 99kr till för lite köttbullar så jag vandrade omkring i hopp om att hitta något bättre att göra.
Med endast sedlar i min nyinköpta magväska och en ynka liten tiokrona kände jag heller inget behov av att pröva lyckan på någon spelautomat. Men jag gick förbi en nice looking sak med roliga bilder och bildspel. Stoppade in min lilla tiokrona och tryckte igång.



Ungefär en kvart senare stod jag på knä och skopade 20centare och 1euros mynt i magväskan.
Slutsumman? 157€ och 16 cent.
Maskinen måste ha känt på sig hur tråkigt jag hade, folk tittade snett och vissa log med en överraskad avundsjuka i blicken. Något sådant. Jag kände mig som kung på båten och gick därefter och plockade ihop en liten måltid som dessutom bara kostade mig 93 kronor (9,30€).
Därefter gick jag och växlade min fångst till sedlar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis. Du behövde säkert pengarna efter din STockholmsutsvävning. Det var dig välunnat. Välkommen hem igen. F-o