lördag 25 september 2010

Raindrops are falling on my head

Det har regnar i över ett dygn nu. Vanligtvis gillar jag regnet men just idag bäddar det för en låååång dag på jobbet så jag är inte så förtjust. Golfare är dock i ett kapitel för sig och det förvånar mig faktiskt inte så värst mycket om de drar på sig regnavstötande golfjackor och gore-tex golfskor och som pricken på i-et stoppar ett paraply på bagen och går ut och golfar. Vi har nämligen narukisa idag, Höstrepet kallar vi det på svenska. En rätt rolig tävling som jag faktiskt annulerade min plats från i sista stund, och tur var nu det.


Här ser ni att vi har många timmar av regn kvar ännu.
http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/sadejapi.html

Det trista med detta regn är att det är för kallt för att fortfarande hoppas på dendär kyssen jag pratade om i somras, även om själva regnet skulle varit optimalt.

Inga kommentarer: