måndag 13 september 2010

Lyckligt lottad

Måste nog bara tillägga, innan jag lägger huvudet mot kudden, hur otroligt lyckligt lottad jag är. Har hittills bara haft jobb jag trivts på och det här nya toppar nästan allt annat. Jag får stiga in i en liten del av himlen på jorden varje gång jag går till jobbet. När man tänker på hur många människor som mår dåligt därute för att de vantrivs så på sitt jobb, eller på de som varje morgon när de vaknar har samma tanke om att "jaha, ännu en dag på detdär stället, jag orkar inte längre!" i huvudet. Jag får vara glad, hemskt glad. Och faktumet att de jag jobbar med är helt underbara hela bunten gör ju inte saker och ting sämre precis. 
Har ni kunnat gissa var jag jobbar ännu? Ni som inte sett mig på jobbet vill säga..

Andra tankar som börjat uppstå på senare tiden är juletankar. Jag är en riktig traditionsmänniska och älskar påsk, nyår, advent och framför allt då Julafton. Det är något särskilt med tiden före jul. Folk är stressade fast de borde ta det lugnt men strålar ändå med en härlig glöd av energi. Man tar sig tid för att vara med familjen, baka, pyssla och pynta. Jag ser verkligen fram emot denna jul, förlåt för att jag tog upp det redan i September. Men det går snabbt vettni... Snart har vi högsommar igen. 

Nu ska jag sluta svamla och gå och lägga mig, första dagen ensam på jobbet i morgon, pirr! Skönt pirr!

8 kommentarer:

lillemor sa...

eftersom jag inte bor i Jakobsatd längre så kan jag inte smyga runt och försöka ta reda på var du jobbar så fram med det nu:)

Anonym sa...

I agree.. var jobbar du? lite mer ledtrådar måste du ju ge :)

Saray sa...

Det doftar gott där. ;)

Anonym sa...

antagligen på ett av stadens kafe?! förstår inte varför de skulle vara någon hemlighet? och who cares anyway, jobb som jobb.

Anonym sa...

nu har jag som trogen bloggläsare(in a non-stalking-way) knäckt det.. tror att "kärlek utan tvekan" har en connection med ditt nya jobb.
//ia

Anonym sa...

Blossom.

Saray sa...

Ia, du har helt rätt. :) Anonym 2, du har fel i det du säger, det är inte "jobb som jobb". Jag gjorde bara gissningsleken till en rolig grej. Men det har en otrolig skillnad var man jobbar och hur bra man mår. Man är lyckligt lottad om man har ett bra jobb, det är ändå något man gör största delen av sitt liv. Halva ens dag, om inte mer går åt att jobba så jag tror jag talar för många när jag säger att det verkligen inte är "jobb som jobb".

Anonym sa...

amen. // ia