tisdag 2 november 2010

Förlåt i förväg

Är tvungen att be om förlåtelse nu i förväg redan. Det enda jag har att komma med idag är ingenting alls. Jag sitter som ett litet barn på julafton och kollar in de nya Pokémonspelen som kommit ut i Japan. 153 nya Pokémon att lära sig namnen på... Ni får ursäkta mig igen för att jag redan kan namnen på de första 493.. Måste dock säga att jag är något besviken på den nya uppsättningen. Klart att jag köper spelet då det väl kommer ut, har samlat på dem sen jag var 10. Men namnen och figurerna är allt för enkla och tråkiga. Man ser att motivationen börjar ta slut. Ta denhär söta saken nertill, påminner alltför mycket om Bambi och heter till råga på allt Shikijika. Whhaaaat... Säger bara, det var bättre förr.


Än en gång, ursäkta min nördighet.
Ä

13 kommentarer:

Anonym sa...

Så du spelar pokemon? Det trodde/visste jag inte :O Alltid lär man sig något nytt :)

Saray sa...

Jo, det har typ varit min "grej" sen the beginning. Har typ tolv spel inklusive konsolerna som krävs till dem.. förr var det pinsamt. Nu bryr jag mig inte längre... :) Det är en underbar nostalgiresa!

Anonym sa...

Visst visst, har nog själv spelat det mesta. Föredrar de äldre.

Saray sa...

Vem är du då om man får fråga. Alltid kul att veta :) Tjej eller kille? Jo, jag gillar dom äldre, men inte dom allra äldsta, de är sönderspelade och har för dålig grafik för min smak. Advance-spelen framåt funkar bra för mig.. :)

Anonym sa...

Kille, bekant kanske man skulle kunna säga :).
Leaf green å Fire red e väl helt okej då antar jag, bättre grafik men samma gamla story fast längre.

Saray sa...

Tänk! Dom två spelen e dom enda jag int har! SOM jag har sökt efter dem! De går int att hitta nånstans! Nu e jag avis på dig, o bekante kille.

Anonym sa...

Haha :)Ja har int heller hitta dem i någon affär, dock har ja testa dem på datorn.

Saray sa...

På datorn! :O HUR!? VAR!?

Anonym sa...

Laddar ner dem från internet, spelar dem på en Gameboy Advance Emulator :) Så int är det så svårt att hitta dem int.

Saray sa...

Förklara! I'm totally lost men totally interested! Nu måst du berätta vad alla saker du skrev ovan betyder! :D

Anonym sa...

Hrrm, alltså en Gameboy Emulator är ett program som egentligen gör att du kan spela gameboy spel på datorn. Du öppnar emulatorn och sedan öppnar man ett spel som du har laddat ner från internet eller knyckt från någon annan dator. Så om jag skulle skicka en Gameboy emulator och Fire Red och Leaf green åt dig så skulle det betyda att du skulle kunna spela dem på din dator. Kortfattat ungefär så ;)

Saray sa...

Coolt! Kostar det något? Eller är det fullt möjligt för dig att göra sånt?

Anonym sa...

Det är inget problem med att ladda ner allt, vet inte just nu var men Piratebay har alltid haft emulatorn i alla fall, spelen vet jag inte. För till fället är det lite problematiskt för mig att skicka allt men om några dagar så är jag hemma igen så då kanske. Vi får se ;)