tisdag 30 november 2010

Ute på hal is

Tar tillbaks det jag sa i morse om att Alfan startar bra. Vägen hem var återigen obehaglig. Först fick Alfans motorläte skrället att låta som om hela bilen grät för att jag väckte den efter 10 timmars sömn. Sen hackade den sig fram hela vägen hem och till råga på allt höll jag på att få sladd tre gånger, och tro mig, jag är en duktig chaufför. Men det är något fel på bilen, den gungade fram och tillbaks på filen (tack och lov inte den andra denna gång) som en liten jolle i storm. Jag är rädd, det måste jag medge nu, i morgon blir jag tvungen att ta jeepen. Jag vill faktiskt inte riskera att köra i vattnet som jag tänkte göra idag när bilen fick sladd över en bro, det värsta jag vet är iskallt vatten och tunna isar.

Men resten av veckan är iallafall fixad och jag väntar med ett lätt litet pirr på torsdag och fredag.. Torsdag lär bli rätt intressant den också så...


Vill avsluta med att säga att min syster är bäst, även detta av hemlig anledning. Men okej, hon är nog bäst ändå.

Sov gott allihop, och ursäkta flummet, var tvungen att avreagera mig lite..

Inga kommentarer: